Online Marketeer met een missie (28-36 uur)

Wil jij je online marketingvaardigheden inzetten om echt een verschil te maken? Bij het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap (NBG) kun je jouw passie voor marketing combineren met een diepere missie: de Bijbel dicht bij mensen brengen. Wij zoeken een gedreven online marketeer die niet alleen conversiegericht denkt, maar ook het hart op de juiste plek heeft om bij te dragen aan een wereldwijde missie. 

Wie ben jij?

Je begint altijd met data en test graag hypotheses. Je bent een conversiegerichte denker die ondernemend, analytisch en creatief is. Maar bovenal ben je pragmatisch: je haalt het maximale uit elk kanaal. Het idee dat jouw kennis en ervaring bijdragen aan een organisatie met een prachtige missie geeft jou energie. Herken jij jezelf hierin? Dan ben jij misschien wel degene die er bijvoorbeeld voor zorgt dat onze social campagnes precies de juiste snaar weten te raken of dat we nieuwe luisteraars bereiken op Spotify voor onze dagelijkse Bijbelpodcast Dagvers. 

Wat is het NBG?

Het Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap heeft al meer dan 200 jaar de missie om de Bijbel beschikbaar en toegankelijk te maken voor iedereen in Nederland, Vlaanderen en wereldwijd. Of het nu gaat om een gedrukt boek of een digitaal format, wij zorgen ervoor dat de Bijbel binnen handbereik is. Daarnaast bieden we content die helpt om de Bijbel te ontdekken, te lezen en te delen. 

Jouw functie

  • Conversie optimalisatie: Je optimaliseert customer journeys rondom onze online Bijbelproducten en fondsenwervende campagnes om maximale conversie te realiseren. Dit betekent bijvoorbeeld dat je Google Ads campagnes opzet die leiden tot duizenden downloads van onze Bijbel-app. 
  • Campagnebeheer: Je bouwt, draait en optimaliseert campagnes in verschillende kanalen, zowel betaald als organisch. Je weet bijvoorbeeld social media campagnes te creëren die donaties voor Bijbelvertaalprojecten verhogen. 
  • Resultaatanalyse: Je maakt resultaten van online campagnes inzichtelijk door middel van dashboards en deelt learnings met collega’s. Dankzij jouw inzicht kunnen we onze leadgeneratiecampagnes, zoals die rondom advent, steeds verder optimaliseren. 
  • Kanaaloptimalisatie: Je draagt bij aan de optimalisatie van alle online marketingkanalen, met als doel verkeer en conversies te genereren. Bijvoorbeeld door nieuwe luisteraars te bereiken op Spotify voor onze dagelijkse Bijbelpodcast Dagvers. 

Jouw profiel

  • Growth mindset: Je blijft op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en innovaties in online marketing. 
  • Ervaring: Minimaal vier jaar relevante werkervaring in online marketing, met kennis van tools zoals Google Analytics, Tag Manager, Looker Studio en WordPress. 
  • Tooling: Ervaring met (Salesforce) CRM en marketing automation tools, Mautic is een pluspunt. 
  • Advertentieplatforms: Ervaring met het beheren van campagnes op Meta en Google. 
  • Customer Experience: Kennis van online customer experience is een pré. 
  • Missiegedreven: Je hebt een hart voor onze missie. 

Wat wij bieden

  • Een enthousiast team van 50 collega’s die gepassioneerd zijn over de missie en hun vak. 
  • Samenwerking met een jong en energiek team van online specialisten. 
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om hybride te werken, zodat je zowel op kantoor (in Haarlem/Antwerpen) als vanuit huis kunt werken. 
  • Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling, met mogelijkheden voor trainingen en opleidingen. 
  • De kans om te werken met de nieuwste tools en technologieën in online marketing. 
  • Een veelzijdige en uitdagende functie met een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van ervaring ingeschaald tussen 3.202 – 4.594 euro per maand, bij 36 uur per week) en goede secundaire arbeidsvoorwaarden (waaronder een dertiende maand). 
  • De mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan een organisatie met 120.000 leden en donateurs. 
  • Toegang tot meer dan 1,7 miljoen gebruikers van onze online Bijbel platforms. 

Kennismaken

Heb je zin om je marketingtalent in te zetten voor een missiegedreven organisatie? Aarzel dan niet en reageer via . Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jaap Groen, Hoofd Digitaal, via (+31) 06-29 03 84 94. 

Stuur jouw CV en een kort filmpje of motivatiebrief waarin je jezelf voorstelt uiterlijk op 13 oktober 2024 naar o.v.v. vacature online marketeer. 

PS: Het delen van deze vacature binnen je eigen netwerk wordt gewaardeerd.