Presentatie NBV21 Jongerenbijbel
De NBV21 Jongerenbijbel verscheen op 1 juni in Nederland, op de EO Jongerendag. Enkele weken later was de Vlaamse presentatie aan de beurt, tijdens de lancering van het nieuwe jongerenmerk Kamino. Kamino is één van de vijf partnerorganisaties die meewerkten aan de Jongerenbijbel. Eén van de zes covers van de Jongerenbijbel is van de hand van Kamino. Jongeren maakten het ontwerp voor deze cover zelf, in een workshop ‘Bijbelkaft ontwerpen met Artificiële Intelligentie’ op de Vlaamse Wereldjongerendag 2023. Stefan van Dijk, manager Ontwikkeling & Uitgeven: “Als Nederlands-Vlaams Bijbelgenootschap zijn we blij met de samenwerking met Kamino, omdat we de Bijbel graag dichtbij jongeren brengen en Kamino de aangewezen partij is om katholieke jongeren te bereiken in Vlaanderen. We hopen dat de Jongerenbijbel, met Vlaams omslag, een compagnon mag zijn op de geloofsreis van veel jongeren.”
IJD wordt Kamino
‘Noem ons vanaf nu: Kamino.’ Met die woorden lanceerde de jongerenorganisatie van de Vlaamse Rooms-katholieke kerk hun nieuwe merk. Daarmee laat het de vorige naam – Interdiocesane Jeugddienst (IJD) – achter en bouwen ze aan een aangescherpte visie en strategie. De organisatie wil op weg gaan met jongeren, een visie die naadloos aansluit bij de NBV21 Jongerenbijbel. Jozefien van Huffel, communicatieverantwoordelijke bij Kamino: ‘Wij geloven in jongeren die geloven, klinkt het in de kersverse geloofsbrief van Kamino. En dat doen we door samen met gelovige en zoekende jongeren op weg te gaan. Jezus achterna. De nieuwe Jongerenbijbel is een dankbare tochtgenoot in die missie, voor begeleiders en voor de jongeren zelf.’
Bekijk de lanceringsvideo van Kamino en ontdek de Jongerenbijbel!